Co zrobić, gdy rozrusznik nie działa prawidłowo?

Układ rozruchowy naszego samochodu musi być sprawny, jeśli chcemy wyjechać samochodem w zaplanowaną podróż. Dlatego warto poznać dobrze część, która odpowiada za uruchomienie silnika.

Rozrusznik pobiera najwięcej energii

Rozrusznik to nic innego jak elektryczny silnik prądu stałego. Jego zadaniem jest obracanie wałem korbowym silnika i nadanie mu odpowiedniej prędkości obrotowej. Dzięki temu silnik będzie mógł rozpocząć samodzielną pracę. W zależności od rodzaju auta wynosi ona od 40 do 200 obrotów na minutę. Dlatego do wykonania pracy rozrusznik potrzebuje bardzo dużo energii elektrycznej z akumulatora. Przy każdej próbie uruchomienia jest to od 200 do 600 A. Budowa rozrusznika nie jest skomplikowana. Składa się zazwyczaj z bendiksa, czyli mechanizmu sprzęgającego, uzwojenia wzbudzenia, wirnika z uzwojeniami i komutatorem, szczotki komutatora i urządzenia załączającego. Części te zużywają się z upływem czasu. Ich żywotność trudno określić, gdyż każdy przypadek rozważa się indywidualnie. W samochodach osobowych rozrusznik może ulec awarii już po 160 tys. km. W ciężarówkach może to być natomiast około 800 tys. km. Rozrusznik zużywa się z każdym kolejnym uruchomieniem samochodu, więc jego wymiana wpisana jest w żywot każdego auta.

Rozrusznik Wrocław – od diagnozy do wymiany

Jeśli zaobserwujemy niepokojące sygnały dochodzące spod maski samochodu, powinniśmy przystąpić do diagnozy problemu. Naturalnym skutkiem problemów z rozrusznikiem jest brak możliwości uruchomienia auta. Jeśli rozrusznik nie kręci lub hałasuje to znak, że mógł ulec przegrzaniu. Dzieje się tak, gdy zbyt długo próbujemy uruchomić samochód. Rozrusznik Wrocław to silnik prądu stałego i jest przystosowany do pracy w krótkich cyklach. Producenci sugerują, że po każdych piętnastu sekundach pracy powinien mieć dwie minuty przerwy. Nie jest to jednak pierwsza zasada, o której myślą kierowcy chcący opuścić garaż w celu rozpoczęcia zaplanowanej podróży. Dlatego tak łatwo o tego typu awarię, która początkowo mogła wynikać z zupełnie innego powodu, jak np. rozładowany akumulator. W ten sposób sami możemy doprowadzić do uszkodzenia szczotek, szczotkotrzymacza, czy komutatora. Poważną awarią jest także niewracający bendiks. Jeśli nie wycofa się on po uruchomieniu silnika, może dojść do uszkodzenia wirnika, a nawet całego rozrusznika. W takim wypadku najlepiej odstawić auto do warsztatu. Mechanicy wymienią rozrusznik Wrocław na nowy. Jeśli nie mamy tyle funduszy, by zakupić nową część, powinniśmy zdecydować się na regenerację uszkodzonej. Specjaliści wymienią wówczas zużyte części na nowe, przesmarują je i zabezpieczą przed korozją. Na koniec poddadzą ją testom, by wykluczyć awarię. W ten sposób będziemy mieć sprawny rozrusznik z roczną gwarancją.

Recommended For You

About the Author: jelenia-gora.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *